Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over de schoonmaakdoekjes of de anti-condensdoeken, de gebruiksmogelijkheden of een bestelling, stel je vraag aan ons. Via het tabblad contact kun je het formulier invullen. Daarnaast kun je ons altijd bereiken via het emailadres info@supershineonline.nl of via ons telefoonnummer 06-44139281 (u kunt bellen of appen)

Heb je zelf een tip of idee, mail ons die dan ook! Die kunnen we hier toevoegen zodat we anderen weer helpen!

Meest gestelde vragen:

– Levertijd en verzendkosten

  • Bestellingen geplaatst op werkdagen voor 15 uur worden dezelfde dag verzonden
  • Bestellingen worden met Post.nl verstuurd
  • U hoeft niet thuis te blijven voor de bestelling, de meeste bestellingen passen door de brievenbus
  • Gratis verzending voor bestellingen uit Nederland vanaf 25 euro. Deze optie wordt automatisch zichtbaar in de winkelmand.
  • Voor bestellingen onder de 25 euro bedragen de verzendkosten € 3,99
  • Gratis verzending voor bestellingen uit België vanaf 40 euro. Deze optie wordt automatisch zichtbaar in de winkelmand.
  • Voor bestellingen uit België onder de 40 euro bedragen de verzendkosten € 5,99

Het is op dit moment erg druk bij Post.nl, het kan gebeuren dat uw bestelling iets langer onderweg is dan normaal.

– Betaalmethodes

U kunt uw bestelling op verschillende manieren betalen. Momenteel bieden we de volgende betaalmethodes:

  • Ideal
  • Directe bankoverschrijving
  • Creditcard (Mastercard, Visa, Maestro)
  • Klarna achteraf betalen
  • Bancontact (voor Belgische klanten)

– Veilig winkelen bij Super Shine

Wij zijn aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk. Webshop keurmerk is het grootste keurmerk van Nederland en Europa. De Stichting heeft voorwaarden opgesteld welke door alle bij de Stichting Webshop Keurmerk aangesloten winkels moeten worden gebruikt. Deze Algemene Voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014. De voorwaarden zijn zo opgesteld dat zij voldoen aan de nieuwste Nederlandse en Europese regelgeving en bovendien toepasbaar zijn op ieder product of iedere dienst. Meer informatie vindt u hier: https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/webwinkel/?key=16531

– Wat is het verschil met de gangbare microvezel doeken?

Het verschil tussen microvezel doeken en Super Shine doeken zit hem in de structuur van de vezels. Super Shine doeken zijn gemaakt uit 1 draad en de microvezel doeken uit meerdere opstaande draden. Middels hydro verstrengeling worden de vezels ‘eindeloos’ gemaakt. Het grote verschil zit hem daardoor in het absorptievermogen. Super Shine doeken kunnen 4 keer hun eigen gewicht absorberen, bij microvezel doeken is dat gemiddeld 2 keer. Daarnaast droogt de doek veel sneller in vergelijk met een microvezel doek. Door de fijne structuur van Super Shine doeken blijft er geen stof of strepen achter. De doek rafelt en pluist niet.

– Hoe zit het met hygiëne aangezien de doek zonder schoonmaakmiddelen te gebruiken is?

De doeken hebben een sterk reducerend effect op bacteriën, met name zuurstof behoevende. Daarnaast neemt de doek al het vuil en bacteriën op in plaats van deze uit te smeren. 99% van de bacteriën worden opgenomen en vastgehouden. Door de structuur van de vezels in de doek is het absorptievermogen enorm. De doeken zorgen dus voor extra hygiëne.

– Zijn alle doeken van hetzelfde materiaal en kunnen ze voor hetzelfde gebruikt worden?

Er zit geen verschil in het materiaal of de kwaliteit van de doeken. Alle doeken hebben dezelfde werking en kunnen dus voor dezelfde schoonmaakklusjes worden ingezet. Wij hebben echter gekeken naar welke afmeting het meest ideaal is voor de klus. Voor het schoonmaken van kranen is het makkelijk om een kleinere doek te gebruiken en voor de vloer uiteraard een grote maat.

De anti-condensdoeken bevatten een speciale coating die er voor zorgt dat o.a glazen, spiegels en autoruiten niet beslaan.

– Moet ik de doek wassen na ieder gebruik?

Nee zeker niet, de doeken kunnen gewoon meerdere malen achter elkaar gebruikt worden. Je spoelt hem goed uit na gebruik en dan is hij weer klaar voor de volgende klus. Pas wanneer u vindt dat hij te vies is, kunt u de doek wassen. Dit kan tot wel meer dan 100 keer.

De anti-condensdoeken mogen niet gewassen worden, dan verdwijnt de speciale coating uit de vezels van de doek.

– Heb ik nog een trekker of droogdoek nodig?

Nee deze heeft u niet meer nodig. Al het werk kan met 1 doek gebeuren. Het is dan belangrijk de doek in warm water te dompelen, dan zeer goed uitwringen zodat de doek klamvochtig is. Vervolgens kunt u aan de slag, de doek maakt niet alleen streeploos schoon maar droogt het oppervlak ook.

– Kan ik de schoonmaakdoeken gebruiken voor hout?

In feite kan je de doeken overal voor gebruiken. Het maakt zeer goed schoon. Enige kanttekening eraan, wanneer het hout harde naden heeft, scherpe kantjes of splintervorming kan dit ervoor zorgen dat de doek sneller slijt. Is het hout vrij egaal dan is het geen enkel probleem voor de doek!

– Kan ik de anti-condensdoeken vaker gebruiken?

Ja dat kan u zeker. De doekjes mogen niet gewassen worden want dan gaat de coating eruit en zal de doek niet meer zo goed werken. Hoe vaak de doeken gebruikt kunnen worden hangt een beetje aan de intensiteit van het gebruik af. 

– Ik gebruik de anti-condensdoek voor mijn bril, maar (een deel) van het glas beslaat toch?

Voor de perfecte werking van de anti-condensdoek, om beslagen glazen te voorkomen, is het volgende belangrijk:

1. De doek moet droog gebruikt worden

2. Voor de beste werking moet uw brilglas al vochtig of gecondenseerd zijn. U kunt, ter voorbereiding, uw glazen ook zelf bevochtigen met uw adem. Zodra de doek in contact komt met vocht, gaat de coating zijn werk doen

3. Het is belangrijk dat u zowel de binnenkant als de buitenkant goed poetst met de doek en dat u het gehele oppervlak van het glas goed behandeld. Wij adviseren 20 seconden wrijftijd per brilglas, zodat de coating goed ingewreven kan worden.

– Ik gebruik de doek maar heb toch nog strepen op mijn raam, hoe kan dat?

Hoogstwaarschijnlijk is de doek toch te nat gebruikt. De doek moet zeer goed uitgeknepen worden en klam vochtig aanvoelen. De doek moet namelijk tegelijkertijd schoonmaken maar ook zorgen voor het drogingsproces. Daarnaast is het uitermate belangrijk dat er geen schoonmaakmiddelen of wasverzachters gebruikt worden. Het schoonmaakmiddel gaat in de vezels/poriën van de doek zitten en dat heeft invloed op de werking van de doek. Deze middelen moeten namelijk weer eerst uit de vezels komen en dat ziet u dan op de ramen. Het is dus belangrijk om alleen warm water te gebruiken.

Zijn uw ramen heel vies dan adviseren we deze eerst met lauw water te reinigen met de tuinslang of spons. Daarmee haalt u het grove vuil zoals zand, vet, resten van schoonmaakmiddel of glassex van het raam. Vervolgens gaat u aan de slag met de klamvochtige Super Shine doek.

– Ik woon in het buitenland maar ik wil de doeken toch graag bestellen, kan dat?

Op dit moment kunnen wij bestellingen uit Nederland en België verwerken. Wanneer u interesse heeft in Super Shine uit een ander land is het raadzaam ons even een mail te sturen en gaan we proberen of we een oplossing kunnen vinden.

– Ik wil een grote partij kopen, is dit mogelijk?

Dit is mogelijk. Ook hierbij adviseren wij om even een mail te sturen naar ons zodat we het verder kunnen regelen met u.

– Bedenktijd/Retour

  • U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Daarnaast heeft u na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor het retour sturen naar Super Shine zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@supershineonline.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Formulier van herroeping

PDF – Formulier van herroeping

Word  – Formulier van herroeping

– Klachten

Wij geven om onze producten en doen logischerwijs ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u niet tevreden bent over onze producten.  Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@supershineonline.nl. Wij zullen dan de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht zullen wij uiterlijk binnen 7 werkdagen reageren. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]